Sider

onsdag den 14. marts 2012

tegneserier i uge 9 til 10 mandag morgen

i løbet af denne periode fik vi til opgave at lave en tegnesier i 2 opslag i 2 styk a4 ar. 1 billede var i størrelse a5.
temaet skulle være utopia hvor vi skulle (i følge læreren) have fokus på det perfekte samfund og ikke det dystopiske. hvilket var noget som jeg begyndte med i starten fordi det er det mest spændene. iløbet af ugen fik vi til opgave at blive inspireret af Alan til at lave karakter (i uge 8) og senere skulle vi lavet et univers og finde ud af hvordan det fungerede.
mit bestod i at man havde et samfund hvor man gik op i sundhed og derfor var meget bange for at få kræft og få fedt på kroppen, defor var der en heksejagt på dem som tilberedte rigtigt mad en straf i form af fredsløs, og i min historie skulle vi så have en karakter som begik den synd og blev andholdt.
iinspiration var middelalderen og heksejagten, men jeg har ikke dem i form af kilder eller billeder, de kom bare. i løbet af ugen fik vi to gæstelærere på besøg og de gav forskellige opgaver for. den første ville ahve at vi slulle lave en historie og lave en storyboard til den, den anden ville have en rentegning af soryboarden og prøve at få os til at arbede med karakter udvikling og med kontrast og det var sjovt nok, men som jeg nævnte før så blev idden til sidst droppet fordi monti men te at man skulle vide en masse lattelige ting, men jeg er nu blevet klogere og kan se fejlen i mit arbejde, og har dermed brugt det til at rette mit nye projekt om mit Utopia. ( Første billede forestiller det som en elev går igennem efter at monti har været der)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar